Tuesday, August 23, 2005

Dubtes

Assegut al balancí del taller m’estic mirant aquests sis quadres d’alzines que he pintat. M’aixec i vaig a observar-les de prop. Torn al balancí. Apag les bombetes elèctriques i encén uns quants ciris per veure com es visualitzen amb llum tenebrosa. Cal veure els quadres des de diversos angles i tenir en compte les cromàncies que prenen segons la intensitat de la llum. Estic dubtós. No sé si donar per concloses les obres pictòriques. Després de realitzar cada quatre, neix el dubte de si deixar-ho estar, de si abandonar-lo abans que no un excés d’interès desbarati la idea inicial. És tan difícil començar, davant una tela en blanc, com difícil també és ara donar el veredicte de l’acabament. Tenc dubtes i aquests em corquen. Hauria de telefonar a qualcú que pugi fins Longomare i em doni la seva opinió: que em faci tremolar de valent davant els meus dubtes. Donar per conclosa una obra que has anat fent, poc a poquet, se’m fa costa amunt. Com si no te la vulguis desferrar.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home